INDHENT 3 TELEMARKETING TILBUD

Hvilken type hjælp mangler du?





Målgruppe






Hvordan ønsker du betalingsmetoden skal være?



Budget pr. md.

Hvornår ønsker du opstart?




Hvem er din virksomhed?















Beskriv din opgave



7 Grunde til at outsource din mødebooking kampagne

Outsourcing - Call center - Telemarketing

7 Grunde til at outsource din mødebooking kampagne

Antallet af virksomheder der høster fordelene ved at outsource deres mødebooking er stigende. Ved at øge produktiviteten for salgsteamet, øges profitten og successen der opleves er målbar med en positiv synlig ROI (Return of Investment).

Hvorfor er det så succesfuldt at outsource sin mødebooking kampagne ? Og hvad er fordelene egentlig ved at gøre det?

Her får du 7 gode grunde:

1. Billigt at komme igang

Ved at outsource din mødebooking kampagne behøver du ikke indkøbe ringe systemer, skriveborde, kontorstole, strøm, lønninger, feriepenge, sygepenge, computere og headsets – Alle disse udgifter sparer du pr. medarbejder ved at outsource kampagnen til et professionelt bureau.

Det bureau du vælger at arbejde sammen med vil stå for ovenstående emner hele vejen igennem, dette gør det mere overskueligt for dig at holde fokus på at få skabt en god og sund marketing kampagne for dit firma.

Oplæring af medarbejdere og sikring af kvalitetsmøder er bureauet du samarbejder med opgave, ikke længere din.

2. Salgstiden fordobles

Hvis dit salgsteam selv står for at book deres egne møder, kunne de faktisk bruge 50% mere af deres tid på at afholde de bookede møder fra et eksternt bureau i forhold til når de selv skal generere deres leads med potentielle kunder og book et møde.

Ved at fordoble deres tid med personlige kunde møder (face-to-face) vil du med garanti mærke en vækst i salget. Med den rigtige partner vil dit salgsteam fremadrettet kun besøge potentielle kunder, der har en oprigtig interesse i dit produkt eller service hvilket gør deres arbejde nemmere.

3. Andre kompetencer

Sælgere er gode til at lukke salget, de klarer sig bedst under forhandlinger og præsentationen, men at indsamle data, analyserer og komme forbi “gatekeeperen” og få booket et møde kræver helt andre kompetencer. De fleste sælgere vil fortælle dig at kold canvas og mødebooking er den mest udfordrende af deres opgaver. Hvis dine sælgere ikke føler sig selvsikre på dette, så gør de det formentlig ikke så godt som det kunne blive gjort.

Sælgere har ofte tendens til at have fokus på salget fra den første kontakt. En salgskonsulent der åbenlyst prøver “at sælge” fra første kontakt, kan ofte afskrække mange potentielle kunder. Når du outsourcer din kampagne vil der sidde udlært fagligt personale og varetage opkald til potentielle kunder på vegne af dit firma og de “sparker døren ind” for dig og dine sælgere.

Mødebookeren skaber præcis nok interesse hos kunden til at kunden aktivt siger ja til et møde hvor sælgeren kommer ud og præsenterer produktet / servicen. Sælgerne overtager kunden efter mødet er booket ind i kalenderen og kan nu fokuserer på at få et godt solidt personligt kunde møde.

4. Øget Målbar Produktivitet

Outsource din mødebooking og du kan garantere dit salgsteam fremadrettet kun kører ud til møder hvor kunden er oprigtig interesseret i dit produkt eller service, samt kunden er kvalificeret som et godt match til din virksomhed.

Når dit salgsteam begynder at modtage alle de fantastiske leads kan du begynde at analysere deres salgstal og individuelle performance med større nøjagtighed. Du kan med det samme se hvem i dit salgsteam der ikke præsterer som forventet og håndtere problemstillingen direkte med sælgeren.

At være i stand til at indsamle og benytte denne information korrekt kan have direkte effekt på din salgs plan. Eksempelvis opdager du at et særligt geografisk område ikke præsterer de forventede salgstal trods gode kvalificerede leads. Du kan nu undersøge hvilke problemstillinger salgsteamet støder på og finde ud af hvordan jeres “approach” skal være for bedst muligt at vække interesse i dette market. På den anden side kan du også opleve et område giver mange flere salg end forventet, og derfor få dit salgsteam til at sætte større fokus på dette område.

5. Direkte kontakt til beslutningstageren

Undersøgelse af geografiske segmenter, indsamle data og komme direkte i kontakt med beslutningstageren der har interesse i at vide mere om dit produkt eller service er tidskrævende. Selvom du har alt den data du skal bruge for at udføre arbejdet, skal det stadigvæk analyseres og benyttes korrekt for maksimering af resultater.

Du ved allerede nu hvad din målgruppe er, deres alder, omgivelser, arbejde og måske endda også deres postnr og by. Men du har ikke listen med deres numre til at kontakte dem!

Outsource din kampagne til et bureau der har styr på disse dataer og kan organisere det for dig (De har formentlig allerede ringelisterne klar) og kan oplære mødebookere til at varetage din kampagne for dit firma, med bedste interesser og professionel fremtoning på telefonen overfor dine potentielle kunder.

Spar tiden, og benyt dig af at telemarketing bureau. – Dine sælgere vil fremover komme direkte ud til potentielle kunder og tale med beslutningstageren som mødebookeren har vakt en oprigtig interesse hos inden mødet afholdes.

6. Udvid dit brand

Med flere direkte kvalificerede leads og kompetente konsulenter der kontakter din ønskede målgruppe, vil du automatisk mærke kendskaben til dit brand og firma vokser. Jo flere kunder der bliver kontaktet på din kampagne, der har en positiv oplevelse med dit firma – Jo flere kan de fortælle om det.  Glade og tilfredse kunder/oplevelser øger altid chancerne for at få en henvisning til en ny potentiel kunde.

7. Det er skræddersyet til dit firma

Det telemarketing bureau du vælger at outsource din kampagne til, vil gøre meget mere end blot at fylde dit salgsteam kalender op med gode kvalificerede møder med den direkte beslutningstager. De forbereder kunden til sælgeren ved at spørge ind til deres behov og ønsker. Denne information sendes videre til sælgeren, så sælgeren kan være bedst muligt forberedt til mødet med den potentielle kunde.

De indsamler information mens de taler med kunden. Eksempelvis noteres der ned at den potentielle kunde har hørt om dit firma før, hvad deres mening og kendskab til dit firma er, samt hvilke produkter eller services der kunne være aktuelle for dem.

Du kan i samarbejde med dit valgte telemarketing bureau, gennemgå din kampagne og afstemme hvilke informationer der er gode for dig at de indsamler på telefonen, såvel som hvilke informationer du ønskes holdes internt mellem mødebookerne tilkoblet din kampagne. Det er nemt at tilrette tingene efterfølgende, så skulle din strategi ændre sig, ændre bureauet deres strategi i samarbejde med dig.

Ønsker du at vide mere? Indhent 3 mødebooking tilbud her!

Phone Partner

Kristian Lyngild har mere end 19 års erfaring inden for mødebooking og telemarketing. Han har hjulpet alt fra de helt små virksomheder til de helt store globale firmaer.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website