5 Tips til bedre mødebooking

 In Blog, Telemarketing

I en verden fyldt med elektronisk kommunikation, kan et telefonopkald være en velkommende forandring.

 

Udfordringen ligger i at ikke at være bange for at tage telefon og ringe op, men snarere positiv tilgang til at tale med nye mennesker og bidrage med noget værdifuldt til en masse virksomheder.

Ved at indarbejde telemarketing i din markedsføringsstrategi, åbner du dørene til en helt nyt segment af potentielle kunder. Ved at flytte disse kunder fra kundeemner til salg, vil et telemarketing bureau kunne hjælpe dig via mødebooking. Mødebooking er et værktøj, der fører til en travl tidsplan og kalender, personlig kundekontakt og mere salg.

 

Her er et par tips og tricks til at hjælpe med at sikre, at dine telemarketing resultater bliver forbedreret:

 

Etabler kontakt

Præsenter kort hvor du ringer fra, og bed pænt om at tale med personen der træffer beslutningerne. (eksempelvis den ansvarlige for medarbejdere, rengøring, markedsføring/marketing o.lign.)

Idag eksisterer der mange telemarketers på markedet der alle ringer ud til firmaer dagligt vedrørende mødebooking og direkte salg samt en masse andet, derfor er det vigtigt du ved hvem du skal tale med når du ringer ud til virksomheder for at book et møde.

Ved at træffe den rigtige person, sikrer du dig mødebooking i en højere kvalitet, og endnu vigtigere din kunde! (Hvem gider have et møde hvor personen man præsentere sit produkt eller service for, ikke er personen der træffer belsutningerne…?)

Byg relationer

Har du en kunde i samme industri, hvis success historie du kan dele? Du har ikke lang tid til at opbygge værdi, fælles interesser med kunden, når du har først har vakt interesse og værdi-opbygget virksomheden du ringer på vegne af, vil sandsynligheden for personen du taler  med være  siger ja til et møde med dig være større.

Får du ikke et ja på det første opkald, skal du stadigvæk huske at værdi-opbygge virksomheden du ringer for, så næste gang du ringer har du gjort et positivt indtryk. Ved et tilbagekald er det altid godt nogle af fordelene ved netop at vælge din virksomhed kort og hurtigt igen for at genopfriske interessen.

Gode relationer, giver gode møder

 

Lyt til kunden

Under hele samtalen er det vigtigt du lytter til kunden, gerne med “små-lyde” der symboliserer du er aktivt lyttende og med i samtalen.

Ord er guld! – Alt hvad kunden fortæller dig, kan du næsten altid benytte til din egen fordel. Lad mig give dig et par eksempler:

 

“Jeg tror ikke vi har økonomien til det” – Dette er oftest en indikator på kunden er usikker omkring værdien for dit produkt eller ydelse.

 

“Vi har simpelthen for travlt” – Betyder du ikke har gjort det simpelt nok og lige til for kunden

 

“Vi er glade og tilfredse med vores nuværende løsning” – Kunden mangler at få skabt en større værdi for dit produkt eller service hvis mødet skal komme i hus.

 

Dette var blot et par eksempler, og der er selvfølgelig tusindvis af andre der kunne komme med ind også på den ene eller anden måde, pointen med disse var dog at fortælle dig, at alt hvad kunden siger i telefonen skal du lytte til, så du kan bearbejde det med kunden her og nu.

 

Find “the pain-point” (Væk interesse)

Du har lige læst hvor vigtigt det er at lytte til kunden du taler med, og det er nu du kommer til at skulle bruge alt det guld kunden har givet dig i løbet af samtalen.

 

Lad os tage eksemplerne fra før:

 

“Jeg tror ikke vi har økonomien til det” – Hvis du ved dit produkt er billigere end konkurrentens, så skal du også sørge for at gøre det klart og tydeligt for din kunde.

 

“Vi har simpelthen for travlt” – Alt hvad du lige har fortalt, har garanteret været for rodet, forkort hele din pitch til 2-3 sætninger og fortæl kunden det igen.

 

“Vi er glade og tilfredse med vores nuværende løsning” – Forklar kunden ganske kort, hvorfor netop det du tilbyder er en bedre løsning for kunden

 

Disse eksempler er ting en kunde ofte kan finde på at sige under en samtale, og det indikerer mere om hvordan din pitch er foregået end det kunden réelt set siger.

 

Sørg derfor for at lytte til kunden, så du kan værdiopbygge dit produkt og service bedst muligt.

 

 

Spørg efter mødet

 

 

Du skal ikke forvente kunden selv spørger efter mødet, det er dit arbejde! – Sørg for at gøre beslutningen så nem som mulig for kunden når du spørger ind til mødet.

 

 

Spørg ind med A/B spørgsmål; Hvad er et A/B Spørgsmål ?

 

 

A/B Spørgsmål er designet til at gøre valget nemmere for personen der får det eksempelvis når du er ude på en restauranten at spise, og tjeneren spørger “Hvad kunne du du tænke dig at drikke, vi har cola eller fanta” – Dette er et A/B spørgsmål, hvilket giver dig nogle hurtige valgmuligheder så du ikke skal tænke for længe før du beslutter dig.

 

 

Vi kender det alle selv, hvis man har for mange valgmuligheder bliver det betydeligt mere besværligt at træffe sin beslutning.

 

 

Derfor benyt A/B og spørg ind til mødet med 2 datoer & tidspunkter når du skal have mødet i hus.

Nyeste indlæg

Leave a Comment

X