Smil når du ringer

 In Blog, Call Center, Telemarketing

Arbejder du med telemarketing? Så bruger du sikkert en masse tid på telefonen. Når du bruger din tid på telefonen er det vigtigt du altid husker at smile! Det lyder skørt, men personen du taler med kan høre det på din stemme om du smiler eller ej, og vi alle foretrækker jo en smilende person.

Telemarketing er en effektiv måde at komme ud til nye potentielle kunder på hurtigt. Derfor er det også vigtigt for din virksomhed at den bliver præsenteret med et smil, når der ringes ud på din telemarketing kampagne.

Forskere på Portsmouth Universitet har foretaget studier hvor de stillede en række spørgsmål til individuelle personer. Alle deltagende blev bedt om at svare det samme til hvert spørgsmål de blev stillet.

Deltagerne blev optaget med lyd og video og spørgsmålene de blev stillet blev gradvist sjovere og sjovere. Ved at studerer deres stemme mønster og inotnations fandt man ud af der var omtrent 50 typer forskellige måder at smile på. De kunne efterfølgende lytte til stemmerne og genkende, ikke bare hvem der var smilende, men også hvilken type smil det var. De kunne faktisk “høre dem smile.”

Du kan dele dit smil (Lidt ligesom et gab). Jeg udfordrer dig til at prøve det! – I bussen eller toget, i kiosken eller bare på gaden. Smil til en fremmede og sig “godmorgen” og jeg vil vædde med de smiler tilbage til dig!

Dette efterlader mig med et glimrende citat til dig – ‘smil og verden smiler til dig, græd og du græder alene’

Nyeste indlæg

Leave a Comment

X